Jak nakupovat na Amazonu

Milujete nakupování a rádi byste si dopřáli široký výběr kvalitního zboží za rozumné a běžně dostupné ceny? Poté jste zde jistě správně, neboť si budeme povídat o tom, jak nakupovat na americkém internetovém tržišti Amazonu. Samotná definice Amazonu je poměrně obtížná, neboť se nejedná o klasický internetový obchod, ale ani o klasické internetové tržiště, jaké známe například v podobě AliExpressu.

Velkou výhodou samotného Amazonu je jeho celosvětové rozšíření, neboť i přesto, že se jedná původně o amerického obchodního giganta, jeho působení můžeme naleznout i v různých evropských zemích, ať již v Anglii, Německu, Francii, ale také u nás, kde nově Amazon otevřel velká skladiště pro střední Evropu.

O Amazonu

Na internetu můžeme naleznout celou řadu jazykových a cenových modifikací webu Amazonu, ať již pro Ameriku, Německo nebo třeba Anglii. Velkou výhodou je, že ze všech těchto webů si můžeme objednat zboží, které si necháme doručit až domů, mnohdy také za velmi výhodné poštovné. Amazon však není pouze internetovým obchodem, jak by se mohlo na první pohled zdát. Amazon v dnešní době poskytuje celou řadu zajímavých produktů a služeb, díky kterým si vydobyl celosvětové postavení na trhu.

Velkým hitem se již před mnoha lety stala například čtečka knih Amazon Kindle, která umožnila lidem za velmi dostupnou cenu číst knihy ve vysoké kvalitě na univerzální čtečce elektronických knih. Jaké jsou vlastně výhody takové elektronické čtečky knih? Zejména vysoká kapacita, velmi dlouhá výdrž a velmi nízká hmotnost, díky které si s sebou na cesty můžeme vzít všechny naše oblíbené knihy v jednom malém zařízení, které neváží více, jak náš mobilní telefon, ale zato nám poskytuje veškerý potřebný komfort potřebný pro pohodlné dlouhé čtení všech knih.

—- link Elektronické čtečky knih z Amazonu —

Kromě vlastních výrobků se společnost Amazon také zabývá poskytováním cloudových služeb, podobně jako Google Disk nebo Microsoft OneDrive. Využít tak můžeme velmi propracované IT infrastruktury společnosti a bezpečně zálohovat všechna naše důležitá data, o které bychom neradi přišli.

Zpátky však k obchodní stránce Amazonu a všem výhodám, které nám tento obchodní gigant může poskytnout. Těch je mnohem více, než jste si možná kdy mysleli. Jak jsme řekli hned na začátku, Amazon je velkým obchodním gigantem na rozhraní internetového obchodu a internetového tržiště. Proč vlastně?

Výhody Amazonu

Přečtěte si proč chtít nakupovat na Amazonu.

Jak nakupovat na Amazonu

Řekli jsme si, že Amazon je doslova celosvětovým obchodním gigantem. Co přesně si však můžeme představit pod slovem obchodní gigant. Myslíme, že samotná návštěvnost je dostatečným důkazem, neboť denně weby Amazonu navštíví okolo 1 700 000 návštěvníků, dohromady něco okolo 615 000 000 návštěvníků za rok. To je již dostatečně velké číslo na to, aby se Amazon mohl stát obchodní celosvětovou jedničkou a leadrem trhu.

Díky tomu nám také může nabídnout celou řadu kvalitních služeb, které nám můžou ulehčit a také zpříjemnit samotné nakupování. Jedinou pomyslnou nevýhodou může být absence české jazykové lokalizace pro daný e-shop. V případě americké verze Amazon.com nemáme žádnou možnost výběru jakéhokoli jiného jazyku, nicméně pokud angličtina nepatří mezi naše oblíbené jazyky, můžeme využít jiné lokalizace Amazonu, ať již jde o francouzský nebo německý. Máme-li však obecně problémy s jazyky, ani tak se nemusíme ničeho obávat, neboť fungování celého webu je velmi intuitivní a zvládneme jej i bez hlubších jazykových znalostí.

Pojďme se však nyní podívat na samotný web Amazon a říct si, jak můžeme začít jednoduše nakupovat, tak, abychom si mohli bez problémů užít pohodlný nákup a začít nakupovat jenom kvalitní zboží za velmi výhodné ceny.

Registrace na Amazonu

Návod na registraci na Amazonu v samostatném článku.

Výběr zboží doručitelného do České republiky

Jak jsme si řekli výše, Amazon je celosvětovým obchodním gigantem. To znamená, že zde můžeme naleznout široký výběr všech druhů a značek zboží. Problémem však je, že dané zboží pochází od obchodníků z různých konců světa, ať již z Ameriky, Francie, České republiky nebo třeba Ruska. Je proto zřejmé, že ne-všechno zboží si můžeme nechat jednoduše doručit do České republiky, neboť je určeno k prodeji třeba pouze v rámci Ameriky.

Zde poté přichází otázka, jak se máme v celkovém množství zboží vyznat a naleznout v něm to zboží, které je aktuální právě pro nás. Odpověď je velmi jednoduchá. Po založení našeho účtu si otevřeme správu našeho účtu, kterou nalezneme pod odkazem Your Account, kde si následně zvolíme Manage Address Book. Zde máme možnost si vybrat naši zemi, do které chceme primárně zasílat dané zboží.

Díky tomu při procházení seznamu zboží můžeme jednoduše zvolit možnost mezinárodního odesílání zboží, kde si zvolíme námi vybranou Českou republiku. Tímto krokem vybereme pouze zboží, které je určeno k mezinárodnímu rozesílání a které proto může být doručeno až k nám.



Jdeme nakupovat na Amazonu

Jakmile jsme si nastavili všechny potřebné věci, nebrání nám již nic v tom, abychom se vrhli do nakupování. Zde máme hned několik možností, jak začít hledat zboží. Hned na hlavní straně webu můžeme naleznout rychlou nabídku, kde nalezneme položky, jako Popular departments, tedy oblíbené rubriky, The dress shop – obchod s oblečením a hlavně také Deal of the day – Výhodný nákup dne.

Hned na začátek by nás mohl oslovit zejména samotný Deal of the day, kde nalezneme velmi výhodné nabídky určené pro daný den. Veškeré zboží, které je v této rubrice nabízeno, je nabízeno s velmi vysokou slevou, která v některých případech dosahuje výše až 80%, což je opravdu velmi vysoká sleva. Pokud tedy budeme hledat zajímavé zboží, které bychom mohli ze zvědavosti zakoupit doslova za pár dolarů, je tato rubrika určena přesně pro nás.

produkt amazon

Zde jsme si však jenom pomyslně na chvíli odběhli, abychom si ukázali jednu z možností, jak naleznout rychlý výprodej velmi levného zboží. Pokud se však chceme vrhnout do pravého víru nakupování, hlavní nabídka na nás čeká zcela jinde.

K tomu, abychom mohli začít hledat zboží, které nás zajímá, kupříkladu chytré mobilní telefony, máme dvě základní možnosti, jak začít takové zboží hledat. Jednou z nich, tou nejrychlejší, je využít vyhledávač, který nalezneme v hlavičce webu. Zde nám stačí námi požadovaný druh zboží, v našem případě Smartphones. Dopředu si dovolíme varovat všechny, kdo by se snad rozhodli vyhledávat zboží pod českými názvy, jako třeba „Mobily, mobilní telefony“ apod. Pokud si nejsem jistí v našich jazykových dovednostech, doporučili bychom raději využít služeb online překladačů, které nám danou frázi velmi rychle přeloží.

amazon hlavní stránka

Po zadání námi hledaného výrazu můžeme vidět podobný obsah, jako vidíte výše. Zde si můžeme povšimnout velmi rozsáhlých filtrů a velkého množství různých boxů, které se nám při hledání objeví. Pojďme si tedy postupně vysvětlit funkce jednotlivých oblastí, které nám mohou do budoucna velmi usnadnit samotné nakupování a vyhledávání zboží.

Hned na začátek se můžeme zaměřit na horní lištu, na které v pravém horním rohu nalezneme nápis Sort by (řazení), kde si můžeme vybrat způsob, jakým chceme dané zboží vybírat. Základním způsobem je řazení zboží podle relevance k námi zadané frázi. To znamená, že se nám vyhledávání pokusí vypsat všechny položky, které co nejvíce souvisí se smartphony.

Máme však několik různých způsobů řazení, jako podle nejnižší a nejvyšší ceny, nebo třeba podle průměrného uživatelského hodnocení produktů. V takovém případě se nám jednotlivé produkty začnou řadit opravdu například od nejnižší ceny, avšak samotná relevance může v takovém případě být zejména u složitějších frází již méně přesná.

To nám však v tomto případu vůbec nevadí, neboť na levé straně nalezneme velmi rozsáhlé filtry, které nám pomohou celkový výběr upřesnit. Hned základní položkou filtru, která by nás měla zajímat nejvíce, je filtrování zboží podle možnosti mezinárodního doručení do České republiky. Na tuto položku filtru bychom neměli nikdy zapomínat, neboť bychom mohli velmi zbytečně procházet nepřeberným množstvím vybraného zboží, aniž bychom se dívali na produkty, které mohou ve výsledku být doručeny.

Hned pod touto položkou filtru nalezneme podrobné filtrování podle velikosti zařízení, značky, hodnocení a vlastností, jako je velikost paměti, operační paměti, stavu, ale také výši slevy, které pro dané zboží platí, nebo přesného cenového rozsahu. Jak můžete sami vidět, filtrování je opravdu velmi podrobné, díky čemuž si můžeme nechat vypsat opravdu jenom takové zboží, které nejvíce odpovídá našim požadavkům a tím nám může velmi ulehčit náš výběr.

To však stále není všechno. Jak si můžete při pohledu na výpis zboží povšimnout, kromě výpisu a samotných filtrů zde můžeme také naleznout záhadnou pravou lištu s nápisem Sponsored. Co nám vlastně tato lišta nabízí a proč se zde vůbec nachází?

V této liště nalezneme zboží, pro které daný obchodník platí Amazonu na poskytování reklamy, v rámci které je zboží přednostně zobrazováno v této liště. Chceme-li velmi jednoduše naleznout „horké novinky“, které se horliví obchodníci a prodejci snaží udat, můžeme se pokochat placenou nabídkou, která nám může, ale také nemusí pomoci při našem hledání.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *